wtorek, 4 września 2012

Mumak

Zapraszam na artykuł jak malowałem mojego Mumaka


Zdecydowałem się na sklejenie i pomalowanie samej bestii a dopiero potem na dokładanie elementów gondoli, by łatwiej mieć dostęp do modelu podczas malowania.
Wszystkie  łączenia podczas klejenia zostały wypełnione green stuffem, dodatkowo o około centymetr została wydłużona szyja. Zdecydowałem się na ten zabieg z dwóch powodów, po pierwsze moim zdaniem tak wygląda lepiej i nie jest taki "przykurczony" po drugie kieł bez wydłużenia szyi dotyka praktycznie nogi co było dla mnie niewygodne. W dolepionej szyi zrobiłem oczywiście zagłębienia aby wyglądała jak reszta skóry.


Kolejnym krokiem było nałożenie farby podkładowej,  użyłem Chaos Black w sprayu.


Cała skóra została pokryta ciemnym szarym (Mechanicus Standard Grey) użyłem dużego pędzla malując nie do końca dokładnie aby pozostał kolor czarny w zagłębieniach skóry


Następnie rozjaśniałem skórę metodą suchego pędzla, najpierw Codex Grey (obecnie Dawnstone) i na koniec rozjaśnienie Fortress Grey (obecnie Administratum Grey). Skórzane "siodło" pomiędzy drewnem i sznurkami pomalowałem kolorem Dark Flesh (obecnie Doombull Brown) ten brąz z domieszką czerwieni bardzo ładnie tworzy efekt "skórzanego materiału"


Wszystkie elementy imitujące drewno i sznurki zostały pokryte Calthan Brown.


Sznurki zostały pomalowane kolorem Kommando Khaki (obecnie Karak Stone) który doskonale sprawdza się jako kolor "sznurkowy".


W następnym kroku sznurki zostały pokryte washem Seraphim Sepia i rozjaśnione suchym pędzlem za pomocą dry Tyrant Skull. Drewno zostało przyciemnione w zagłębieniach Devlan Mud (obecnie Agrax Earthshade) i rozjaśnione na krawędziach za pomocą Deathclaw Brown


"Pazury" zostały pomalowane najpierw na biało następnie wash Seraphim Sepia i ponowne rozjaśnienie bielą  malując już tylko rozjaśniające paski. Dzięki temu powstał całkiem przyzwoity "brudny" i "wytarty" efekt



Czerwone "plamy" zostały namalowane przy pomocy Scab Red (obecnie Khorne Red) a następnie rozjaśnione Blood Red (obecnie Evil Sunz Scarlet) na koniec wash Badab Black (obecnie Nuln Oil)



W kolejnym kroku kolorem czarnym namalowałem znaki na pomalowanych wcześniej na czerwono kształtach



Na koniec przed malowaniem i montażem gondoli przyszedł czas na kły. Na początku całość pomalowana na biało. Następnie kilka razy wash, zarówno jasny jak i ciemny, użyłem Seraphin Sephia oraz dawnego Flesh Wash. na ciemny kolor który powstał nałożyłem smugami Tausept Ochre (jasny brąz wpadający w żółty) Na koniec ponownie biały w postaci smug wsuwających się od dołu do góry i kilka pociągnięć delikatnym ciemnym washem z góry do dołu, powstał całkiem przyjemny wyrazisty i groźny efekt :)

Gondola. Elementy z których wyplecione jest dno gondoli zostały pomalowane za pomocą Calthan Brown, a następnie "umyte" ciemną płukanką Devlan Mud.
 Na koniec rozjaśnienie za pomocą Tausept Ochre, jej żółty odcień spowodował że materiał wygląda jak ze świeżo uplecionej wikliny
Elementy drewniane i sznurek zostały pomalowane tak samo jak na mumaku.


Czerwony materiał otaczający gondolę. Jako podkład użyłem koloru Mephiston Red, następnie w zagłębienia położyłem Carroburg Crimson aby powstały cienie, kolejny etap to rozjaśnienie krawędzi i wystających fałd materiału za pomocą rozwodnionego Evil Sunz Scarlet. Na sam koniec na kilka  szczególnie uwypuklonych fałd nałożyłem rozwodniony pomarańczowy (Fiery Orange)



Po doklejeniu elementów podporowych do gondoli pojawiły się szczeliny które zalepiłem green stuffem modelując go na podobieństwo sznurków, drewniane wsporniki zostały dodatkowo oplecione co stworzyło bardziej naturalny efekt



Do mumaka został doklejony element boczny i czołowy gondoli.



Doklejone kolejne piętro gondoli.



Skończony mumak :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz